مغز فندق رست شده

- 1400/07/19
- 3907
مغز فندق رست شده

مغز فندق رُست شده یک محصول فرآوری شده از مغز فندق خام است که قیمت فروش آن نسبت به مغز فندق خام اندکی گران تر است. مغز فندق بوداده عطر و طعم فوق العاده و حالت تردی دارد و نسبت به فندق خام پر طرفدارتر است. البته بو دادن فندق باید به دقت انجام شده باشد تا ارزش تغذیه ای آن همچنان باقی بماند.
با تست کردن مغزها رطوبت اضافی بخار شده و حرارت بافت فندق را قرص تر، سفت تر و تُرد می کند. 
رست کردن فندق مانع خمیری شدن آن در هنگام آرد کردن شده و خرد کردن فندق راحتتر میکند و بعد از پخت مزه بهتری به خود میگیرند.
بر اثر تُست کردن رنگ مغزها یک درجه تیره تر شده و برای تزئین و قرار دادن روی کیک و بیسکویت، خوشرنگ تر شده  و مانع ته نشین شدن مغز فندق در کیک ها می شود.
 

تُست کردن روی گاز

در مواقعی که خلال فندق ریزتر هستن و امکان سوختن آن بالاست از این روش استفاده میشود. برای شروع یک ماهیتابه ضخیم را روی گاز با شعله متوسط قرار دهید و پس از گرم شدن مغز فندق ها را داخل ماهیتایه ریخته و به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

 

تست کردن با مایکروویو

این روش به دلیل احتمال سوختن مغز فندق بعد از رست شدن اصلا پیشنهاد نمیشود. ابتدا مغزها را با فاصه داخل ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید و سپس درجه مایکروویو را روی بالاترین درجه گذاشته و بعد از یک دقیقه مغز ها را بهم بزنید و سپس دوباره یک دقیقه دیگر در مایکروویو قرار دهید.

 

فواید مصرف مغز فندق رست شده

منظور از انواع فندق رست شده مغز های فندقی هستند که به روش های خاصی در دستگاه های رست کننده و تحت چرخش سیستم حرارتی قابل تنظیم با دما های مختلف، بو داده شده و از حالت خامی بیرون می آیند.

این گروه از مغز ها در مقایسه با نمونه های خام آن ها که در بازار مورد خرید و فروش واقع شده و به مصرف می رسند دارای فواید و خواص بی شماری برای بدن می باشند که در ذیل به برخی از مهم ترین موارد آن ها به اختصار اشاره می نماییم:

چون فندق ها در معرض گرما قرار گرفته اند روغن ذخیره شده در بافت آن ها به راحتی آزاد شده و به راحتی جذب بدن می شود و سیستم گوارش انسان خیلی راحت تر می تواند مواد مغذی موجود در این محصول را دریافت نماید.
کالری فندق های رست شده بسیار بیشتر از نمونه های خام آن است که از این حیث برای مصارف کودکان و سالمندان بسیار مناسب بوده و از ضعف و رنگ شوریدگی آن ها جلوگیری به عمل می آورد.
بافت کلی فندق های رست نسبت به نمونه های بو نداده ان ها بسیار نرم تر بوده و بدین ترتیب از سوی کودکان مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته اند.

برای مطالعه بیشتر فواید فندق اینجا کلیک کنید

 

مهمترین مشخصه مغز فندق رست شده

اولین و مهمترین مشخصه مغز فندق رست شده با کیفیت بودن آن می باشد هر چه در فرآیند تولید فندق از کودهای حیوانی و همچنین آبیاری بسیار زیاد استفاده شود قطعاً مغز فندق تولید شده نیز کیفیت بیشتری خواهد داشت و طعم آن نیز بسیار مطلوب تر خواهد بود.

در واحد روستینگ مغزفندق شرکت خشکبارطلایی پاسارگاد مغزفندق توسط خط روستینگ تمام اتوماتیک به سه نوع روشن،متوسط وتیره روست(بوداده) میشود. این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا همراه با پرسنل مجرب قادربه تولید انواع مغزفندق فرآوری شده میباشد.
 

درباره مغز فندق بیشتر بدانید ...

× صفحه اصلیتماس باما