طرز تهیه شیک فندق

- 1400/07/04
- 4855
طرز تهیه شیک فندق

شیک فندق یکی از کم نظیرترین نوشیدنی های سرد و محبوب  به شمار میرود. میلک شیک ها یکی از انواع نوشیدنی های سرد به حساب میان که مثل بسیاری از خوراکی های دیگر دارای تنوع در طعم و روش تهیه می باشند. به عنوان مثال شیک فندق, یک میلک شیک خوشمزه و یک نوشیدنی سرد دلچسب است که می توانید در کافه ها و کافی شاپ ها آن را سفارش دهید و یا روش بهتر آنکه آن را در منزل تهیه کنید. 

 

شیک ها خوشمزه ترین نوشیدنی ها

انواع شیک نوتلا، شیک شکلاتی، شیک سیب، شیک موز، شیک پرتقال، شیک توت فرنگی، شیک بلوبری و شیک فندق…همگی علاوه بر طعم خوشمزه و دلچسب، طرز تهیه آنها آسان است. در ادامه طرز تهیه میلک شیک فندق یکی از بی نظرترین نوشیدنی های سرد و محبوب را آموزش خواهیم داد.


 

مواد لازم برای تهیه شیک فندق

یک لیتر شیر
یک شیشه نوتلا
۲۵۰ گرم خامه قنادی
۳۵۰ گرم بستنی وانیلی
شکلات آب شده به اندازه دلخواه
فندق خام به مقدار لازم
میزان نیاز سس کارامل
چهار عدد لیوان (اندازه بزرگ)
 

طرز تهیه شیک فندقی

ابتدا 4 لیوان را در یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن، شکلات آب شده را صورت ناهماهنگ داخل لیوان بریزید
کل بستنی را داخل مخلوط کن ریخته و نوتلا و شیر خود را به آن افزوده ( برای هر یک نفر دو قاشق غذاخوری نوتلا و ۲۰۰ میلی لیتر شیر) و مخلوط کن خود را روشن نمایید تا حاصل کار شما مایعی قوام دار شبیه ماست باشد.

این مایع غلیظ را با لیوانها و ظرف مخلوط کن در قسمت فریزر یخچال قرار دهید.

در این مرحله خامه شیرینی پزی را درون ظرفی ریخته و با استفاده از همزن برقی به خوبی آن را بهم بزنید، سپس آن را داخل قیف مخصوص قنادی ریخته و با استفاده از آن درون هر لیوان به اندازه یک گلوله بستنی از خامه قرار دهید و پس از آن مایع ماست مانند شیک را بر روی خامه, درون لیوان بریزید و مجددا اندکی خامه بر روی آن قرار دهید.

با استفاده از سس کارامل، سس شکلات شیک فندقی خوشمزه ی خود را تزیین کنید.

 

درباره فواید مصرف مغز فندق بیشتر بدانید... کلیک کنید

× صفحه اصلیتماس باما