خواص فندق و فواید درمانی و دارویی آن برای بدن

- 1400/06/15
- 3198
خواص فندق و فواید درمانی و دارویی آن برای بدن

فندق نوعی آجیل از درخت فندق است که در حال حاضر به یکی از آجیل های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است.فندق در کشورهای یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه ای از ایالات متحده بیشترین میزان تولید را دارد. اما، به طور عمده در ترکیه تولید می شود، زیرا این کشور تقریبا 75 درصد تولید جهانی فندق را دارد. ما شرط می بندیم که شما قبلا میدانستید فندق مزایای زیادی برای سلامتی بدن شما را دارد خوب، شما کاملا درست فکر می کردید ؛ در ادامه  لیستی از مزایای سلامتی فندق آورده شده است.

 

فواید و خواص میوه فندق

 

1.کمک به سلامت قلب و عروق:


اولین مزیتی که می توانید از فندق دریافت کنید این است که به سلامت سیستم قلبی عروقی و حفظ آن کمک خواهد کرد، زیرا حاوی اسیدهای الیئین است که نوعی از چربی های اشباع نشده هستند. اسید اولئیک می تواند به کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد کمک کند، همچنین توانایی حفظ و حتی افزایش میزان کلسترول HDL یا کلسترول خوب در بدن را نیز دارد.

علاوه بر این، فندق حاوی مقدار بسار زیادی از منیزیم، یک نوع از مواد معدنی است که برای تنظیم میزان کلسیم در بدن شما بسیار مفید است و در نتیجه، از داشتن کلسیم بیش از حد در بدن جلوگیری می کند. کلسیم در واقع برای بدن شما بسیار لازم و ضروری است، اما مقدار بیش از حد آ در بدن، باعث ضربان نامنظم قلب خواهد شد.وجود مقدار کافی کلسیم در بدن، قلب را آرام تر می کند.

2.فندق برای تنظیم فعالیت عضله و ماهیچه:

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، منیزیم نقش مهمی در حفظ سطح مناسب کلسیم در بدن و سلول های بدن دارد. بنابراین، به انقباض عضلانی کمک می کند و از فشار بیش از حد در عضلات نیز جلوگیری می کند.این تاثیر باعث کاهش تنش عضلانی می شود و از خستگی عضلانی، اسپاسم، گرفتگی و درد جلوگیری می کند. همچنین مطالعات نشان می دهند که دوز مناسب منیزیم می تواند به تقویت عضلات کمک کند و مقدار مناسب منیزیم نیز می تواند سلامت استخوان شما را بهبود بخشد.

3.فندق برای کمک به حفظ سلامت مفصل و استخوان:

فندق حاوی مقادیر زیادی از منگنز است، منگنز برای بهبود تراکم استخوان مفید خواهد بود و همچنین در برابر بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان مبارزه می کند.
حفظ سلامت استخوان با فندق

4.فندق برای حفظ سلامت دستگاه گوارش:

منگنز، ماده ای معدنی است که نقش کلیدی در سنتز کلسترول و اسیدهای چرب دارد.این ماده ی معدنی همچنین یک ماده ی متابولیک کربوهیدرات و پروتئین ضروری است. هر چه سطح منگنز در سیستم بدن بالاتر باشد، سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات نیز بهتر است. این امر، به نوبه ی خود، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می دهد.فیبر موجود در فندق، جذب مواد مغذی را افزایش میدهد، و در عین حال کمک می کند تا مواد زائد و سمی از طریق مدفوع از بدن خارج شوند.

5.فندق برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن:

ویتامین B6 یک ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب اسیدهای آمینه در بدن است. این اسیدها نقش یک تنظیم کننده در حفظ سلامت سیستم عصبی را دارند.
کمبود ویتامین B6 نیز مانع از سنتز غلاف میلین می شود و برای عملکرد درست سیستم عصبی ضروری است. ویتامین B6 همچنین برای تولید مناسب انتقال دهنده های عصبی از جمله اپی نفرین، ملاتونین و سروتونین ضروری است.

6.فندق برای جلوگیری از سرطان:

این احتمالا یکی از بزرگترین مزایای استفاده از فندق می باشد ؛ فندق یک ماده بسیار خوب برای جلوگیری از انواع مختلف سرطان است. همانطور که قبلا در بخش سلامت نمناک ذکر شد، فندق به نسبت زیادی منگنز بدن شما را تامین می کند، که برای تحریک تولید آنزیم آنتی اکسیدانی در میتوکندری بسیار ضروری است و باعث جلوگیری از سرطان می شود.
همچنین، مطالعات بسیاری انجام شده است و نتیجه مطالعه نشان می دهد که فندق می تواند شما را از سرطان محافظت کند ؛ فندق دارای اثر ضد انعقادی است، به این معنی است که می تواند سلول های سرطانی را مهار کند.

7.کمک به جلوگیری از پیری زودرس با فندق :

فندق برای حفظ درخشندگی و طراوت پوست عتالی است و کمک می کند که جوانتر از سن واقعی خود به نظر برسید. فندق ترکیبی از ویتامین C و ویتامین E است که منبع قدرتمند آنتی اکسیدان می باشند، این آنتی اکسیدان ها در برابر آسیبرادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از نشانه های پیری زودرس ، که عمدتا توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود، جلوگیری می کند.

8.فندق مفید برای زنان باردار:

فندق برای زنان باردار نیز بسیار مفید است، زیرا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که برای تغذیه و رشد مناسب نوزادان ضروری می باشد. علاوه بر این، فندق حاوی اسید فولیک است که به طور گسترده ای از بروز نقص لوله ی عصبی برای جنین در دوران بارداری جلوگیری می کند. فندق همچنین حاوی اسید فولیک است، که به رشد بافت جنین در دوران بارداری کمک می کند.
فواید فندق برای زنان بارداری 

9.فندق برای جلوگیری از افزایش کلسترول:

آیا می دانید که فندق نیز برای کاهش کلسترول بسیار مفید است؟ خوب، این واقعیت دارد بنابراین، اگر شما در رژیم غذایی خود تقریبا 40 گرم فندق در روز مصرف کنید، می توانید به کاهش کلسترول بد و افزایش و حفظ کلسترول خوب کمک کنید.در حقیقت، یک مطالعه نشان می دهد که خوردن 1 گرم فندق، به ازای هر کیلوگرم وزن بدن شما می تواند میزان LDL کلسترول بد را کاهش دهد.

10.فندق گزینه ای عالی و مناسب برای گیاهخواران:

فندق نیز یک منبع عالی غذایی برای افرادی است که گیاه خوار هستند. دلیل این انتخاب مقدار پروتئین موجد در فندق است.
بنابراین، اساسا گیاهخوارها که غذاهای مبتنی بر حیوانات را نمی خورند، و پروتئین هم به طور عمده از غذاهای بر پایه حیوانات بدست می آید. فندق می تواند راه حل کامل برای این مشکل باشد، زیرا فندق حاوی 15 گرم پروتئین در هر 100 گرم است.

11.فندق منبع غنی از آنتی اکسیدان:

فندق معمولا به دلیل منبع بالای آنتی اکسیدان های قوی که دارد، شناخته شده است بنابراین، شکی نیست که فندق بدن شما را از آسیب رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند و سلامت بدن شما را در تمام طول روز حفظ می کند.

12.فندق منبع غنی از ویتامین E:

فندق یکی از بهترین غذاها به عنوان منبع ویتامین E است. 100 گرم فندق حاوی حدود 15 درصد از مصرف روزانه توصیه شده از ویتامین E می باشد.
دریافت مقدار کافی ویتامین E،از هر بیماری مرتبط با کم خونی جلوگیری می کند ، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد.

13.فندق منبع غنی آهن:

علاوه بر مقدار زیادی از ویتامین E که می توانید از طریق مصرف فندق دریافت کنید، این آجیل باعث می شود تا مواد مغذی دیگری را نیز دریافت کنید، با مصرف فندق، شما تقریبا 30 درصد از مصرف روزانه آهن را دریافت خواهید کرد.
خوب، این خیلی بالاست نه؟ آهن نیز از کم خونی محافظت می کند و مسئولیت حمل خون غنی از اکسیژن را از ریه به بخش های دیگر بدن شما بر عهده دارد.
فواید مصرف فندق

14.فندق منبع غنی از پروتئین:

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، فندق یک غذای کامل برای گیاهخوارانی است که از پروتئین مبتنی بر حیوانات دوری می کنند. معلوم شد که فندق به دلیل منبع بالای پروتئین، شناخته شده است. با مصرف فندق، حداقل 17 گرم پروتئین دریافت خواهید کرد، که برای حفظ حافظه و تمرکز بیشتر در طول روز مفید است.

15.فندق منبع غنی از ویتامین K:

یکی دیگر از مواد مغذی که می توانید در بیشتر موارد از مصرف فندق دریافت کنید، ویتامین K است.این ویتامین K نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن شما ایفا می کند. این ویتامین، همراه با آهن، بسیار مهم است تا از آسیب های مزمن یا خونریزی بیش از حد محافظت کند. علاوه بر این، این ویتامین K نیز برای افزایش و تحریک جذب کلسیم در بدن شما مفید خواهد بود.

16.فندق برای کمک به درمان بیماری های گرفتگی قائدگی:

زنانی که در دوران قائدگی دچار گرفتگی، بخصوص در رحم می شوند، می توانند از فندق استفاده کنند. اگر در طول دوره قاعدگی اغلب از گرفتگی عضلات رنج می برید، باید فندق را در اسرع وقت مصرف کنید، زیرا حاوی مقادیر زیادی منیزیم، کلسیم و ویتامین E است، که می تواند درد ناشی از گرفتگی ها را کاهش دهد و این مواد مغذی نیز به شما کمک می کند تا چرخه قاعدگی بهتر و آسان تری داشته باشید.

17.فندق غذایی سالم برای گنجاندن در رژیم غذایی:

هنگامی که شما در رژیم غذایی هستید، گاهی اوقات ممکن است وسوسه شوید تا میان وعده های ناسالم مصرف کنید، و دوباره و دوباره آن را مصرف کنید و این باعث افزایش اشتهای شما نیز خواهد شد و اضافه وزن ایجاد می کند.هنگامی که شما می خواهید یک غذای سبک داشته باشید، می توانید فندق را به جای میان وعده های ناسالم جایگزین کنید.هر 30 گرم فندق، 176 کالری با 3 گرم الیاف رژیم غذایی،به شما می دهد که بدون شک باعث خواهد شد معده شما برای مدت طولانی تری پر بماند و احساس سیری داشته باشید.

18.فندق حاوی مقدار زیادی چربی خوب:

این یکی دیگر از مزایای استفاده از فندق سالم است. به جز مواد مغذی که قبلا در بالا ذکر شد، فندق نیز مزایای خاصی به شما می دهد.فندق حاوی مقادیر زیاد چربی های غیر اشباع است، که تقریبا 79٪ کل چربی ها است و فقط 4٪ از چربی های اشباع شده را تشکیل می دهند. این مقدار زیاد چربی های غیر اشباع شده در فندق باعث به وجود آمدن بسیاری از مزایای سلامتی، از جمله پایین آمدن خطر کلسترول، بیماری قلبی، سکته مغزی و کاهش چربی شکم شما می شود!
مقدار چربی خوب فندق

19.فندق برای بهبود و افزایش عملکرد بدن:

فندق به شما این مزیت ویژه را می دهد ؛ خوردن فندق در حالت معمول روزانه باعث می شود که مطمئن شوید، هر قسمت از بدن شما به درستی کار خود را انجام می دهد.این عمدتا به دلیل ترکیب مس و منگنز موجود در فندق است بنابراین، خوردن فندق، تقریبا 15٪ میزان توصیه شده روزانه مصرف مس و 21٪ منگنز را به شما می دهد.مس نقش مهمی را برای تضمین عملکرد مناسب بدن ایفا می کند، زیرا آن بخشی از اکثر آنزیم بدن است، در حالی که منگنز برای متابولیسم کربوهیدرات مهم است.

20.فندق برای کمک به بهبود زخم:

فندق یک ماده بسیار کارآمد برای زخم های باز شما خواهد بود.شما می توانید این مزایا را از روغن فندق دریافت کنید. می توانید آن را در منطقه زخم اعمال کنید و به سرعت شاهد بهبود زخم خواهید بود.، زیرا فندق دارای اثر قابض است که به طور گسترده ای برای بهبود بسیاری از زخم ها شناخته شده است. همچنین حاوی آرژنین است که یک اسید آمینه مفید برای درمان زخم محسوب می شود.

21.کمک به تقویت سیستم ایمنی با فندق:

همانطور که قبلا ذکر شد، فندق حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند منگنز، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است که بدون شک جریان خون شما را در بدن حفظ می کند. دلیل مشترک این که چرا سیستم ایمنی بدن شما افزایش می یابد، این است که جریان گردش خون در بدن شما کامل است. جدا از این، فندق چربی اشباع زیادی را به شما نمی دهد که مانع از جریان خوان در اثر انباشته شدن شود.

22.فندق برای کمک به کاهش استرس و اضطراب:

فندق حاوی مقدار مناسبی از اسید آلفا لینولنیک و همین طور اسیدهای چرب امگا 33 است. این عناصر همراه با ویتامین های گروه B نقش مهمی در پیشگیری و تعدیل اختلالات مختلف روانشناختی، از جمله اضطراب، استرس، افسردگی و حتی اسکیزوفرنی دارند.
این عناصر همچنین حافظه ی شما را بهبود می دهند و نقش مهمی در سنتز انتقال دهنده های عصبی نظیر سروتونین دارند. چند تکه شکلات تلخ حاوی فندق میل کنید تا این مشکلانی روحی را از خودتان دور نگه دارید.

23.فندق برای کمک به افزایش وزن سالم:

بعضی از شما که احساس می کنید خیلی لاغر هستید، می توانید فندق بخورید تا مقدار کمی وزن سالم اضافه کنید، زیرا فندق حاوی مقادیر زیادی چربی های غیرمستقیم است که جز چربی های سالم بدن محسوب می شوند ؛ شما باید آن را در روال روزانه بخورید و عاقلانه آن را مصرف کنید. به یاد داشته باشید که از مصرف بیش از اندازه آن اجتناب کنید، که منجر به اثرات منفی بسیاری خواهد شد.

24.کمک به افزایش سطح باروری با فندق:

مطالعات نشان می دهند که این مغز، در واقع، دارای قدرت کم کردن سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین، و در نتیجه کمک به بهبود سطح باروری است.

25.فندق برای کمک به هیدراته نگهداشتن پوست:

فندق چنان چه در بالا ذکر شد حاوی مقدار زیادی از ویتامین E است. این ویتامین E همراه با چربی های موجود در این مغز به مرطوب سازی و آبرسانی پوست کمک می کند.بنابراین، پوست را نرم می کند، و آن را لطیف و صاف نگه می دارد. پوست به طور مشخصی درخشان دیده می شود و کم ترین اثری از چربی در هیچ جای پوست دیده نمی شود.

26.فندق برای مبارزه با آکنه:

استفاده از این مغز فراتر از شکلات و مافین است. فندق همراه با دانه های قهوه یک عنصر عالی برای تهیه ی اسکراب مخصوص پوست های مستعد به آکنه است.
1قاشق چایخوری فندق را خرد کنید و آن را همراه با نصف قاشق چایخوری قهوه و نصف قاشق چایخوری شکر و همین طور مقداری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید.برای درمان آکنه پوست تان از این اسکراب استفاده کنید.

27.فندق برای کمک به درمان موهای آسیب دیده:

فندق می تواند برای حفظ سلامت موهایتان بسیار مفید و موثر باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، فندق حاوی ویتامین E است،که یک ویتامین ضروری برای پوست و موهایتان محسوب می شود بنابراین، اگر شما موهای خشک و آسیب دیده دارید، می توانید به راحتی روی پوست سر خود اعمال کنید. همچنین استفاده از فندق موهای شما را در تمام طول روز محافظت خواهد کرد.

28.فندق برای کمک بهتقویت موها با نسخه طب سنتی:

می توانید روغن فندق را در برنامه ی روزانه ی مراقبت از موهای تان بگنجاید.فقط کمی روغن را بر روی پوست سر و موهای تان بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه بدهید روغن یک شب تا صبح روی سرتان بماند و روز بعد در صورتی که تمایل داشتید آن را شستشو دهید. شما می توانید از یک شامپوی ملایم استفاده کنید و این کار به تقویت مو از ریشه کمک می کند.
فندق برای کمک به تقویت موها 

29.فندق مناسب برای نوزادان تازه متولد شده:

در دوران بارداری، مهمترین چیزهایی که زنان باید مصرف کنند، غذاهای حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است.در واقع، مقدار کافی اسید فولیک از بسیاری از بیماری های ناخوشایند مرتبط با حاملگی، مانند نقص لوله عصبی، جلوگیری خواهد کرد.اسید فولیک همچنین برای رشد مناسب نوزادان بسیار ضروری است.در حقیقت، فقط به 30 گرم فندق نیاز دارید، حدود 17٪ توصیه شده از مصرف روزانه اسید فولیک.

30.محافظت در برابر اشعه UV:

فندق همچنین پوست شما را از اشعه های مضر UV محافظت می کنند.در حقیقت زمانی که روغن فندق را روی پوستتان اعمال می کنید، مانند یک ضد آفتاب عمل خواهد کرد.


نکات مربوط به مصرف فندق:

خوب، پس از اینکه شما همه چیز در مورد مزایای سلامتی فندق را می دانید، شرط می بندیم که علاقمند هستید آن را امتحان کنید یا اگر قبلا متوجه آن شده بودید، فقط این کار را ادامه دهید. برخی از شما ممکن است در مورد چگونگی انتخاب فندق خوب و نحوه مصرف آن تعجب کنید بنابراین، در ادامه مقاله زیر، ما آن را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

نحوه انتخاب و نگهداری فندق:

هنگامی که قصد خرید فندق دارید، باید به ظاهر فیزیکی فندق توجه داشته باشید. اگر قصد خرید فندق با پوست را دارید ، مطمئن شوید که پوسته هیچ سوراخ یا شکافی ندارد. پس از خرید آن، شما باید آنها را در یک ظرف هوادهی ذخیره کنید و آن را تحت نور مستقیم خورشید نگهداری نکنید. اگر فندق در یخچال نگهداری شود، بهترین راه است و می تواند تا 4 ماه سالم بماند البته قبل از اینکه بخواهید آن را مصرف کنید، فندق را به دمای اتاق برسانید.

عوارض جانبی فندق:

به نظر می رسد فندق برای بسیاری از مردم در مقادیر غذایی امن است اما بعضی از افراد به فندق آلرژی دارند و واکنش های جدی آلرژیک شامل مشکلات تنفسی تهدید کننده حیاتی ( آنافیلاکسی ) می باشد بنابراین در کل بهتر است که از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید و حد تعادل را رعایت کنید.
علاوه بر این موارد فندق باعث افزایش وزن می شود و مصرف بیش از حد ان برای کبد مضر است

درباره مغز فندق بیشتر بدانید ...
 

برچسب : فندق
× صفحه اصلیتماس باما