برترین خواص فندق برای کودکان

- 1400/06/28
- 2924
برترین خواص فندق برای کودکان

طبع فندق معتدل به حساب می‌آید، عادات غذایی مناسب را از همین سنین کم به کودکان آموزش دهید و کمک کنید تا در آینده با سلامتی بیشتر از زندگی لذت ببرند.

 

 1- کمک به سلامت روده

فندق های غنی از منیزیم به هضم اسیدهای چرب و کلسترول بد شهرت دارند و باعث تولید آنزیم‌هایی می‌شوند که پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها را بیشتر متابولیزه می‌کنند. فندق منبع خوبی از فیبر است. خوردن مقدار زیادی فیبر به عملکرد منظم روده کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

 

2- مفید برای استحکام استخوان ها

منیزیم ماده‌ی کلیدی برای سلامتی استخوان کودکان است فندق به کودکان کمک می‌کند تا استخوان های جدید رشد کرده و استخوان های قدیمی تقویت شوند. این امر برای کودکان که در سن رشد هستند می‌تواند مهم باشد.

 

3- افزایش عملکرد مغز

فندق در کنار گردو و بادام، مکمل های خوبی برای تقویت سلامت مغز و بهبود حافظه و ارتقا سلول‌های سالم مغز به شمار میروند. فندق ها موادی مانند تیامین، سلنیوم، ویتامین E و K. و حاوی چربی و اسیدهای آمینه خوبی است که از مهم ترین مواد غذایی کودکان به شمار میرود.

 

4- جلوگیری از اضافه وزن

خوردن فندق به کاهش وزن کمک کند. فندق می‌تواند نقش مهمی در متابولیسم و سلامت دستگاه گوارش بدن داشته باشد. ویتامین B که به طور طبیعی در فندق یافت می‌شود و به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک می‌کند. به علاوه فندق مملو از پروتئین است که ماهیچه‌ها را تغذیه می‌کند. عضله بیشتر به این معنی است که چربی سریع‌تر سوزانده می‌شود در نتیجه از اضافه وزن جلوگیری می‌شود.


5- کمک به سلامت سلول ها

تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن سلول‌های دیگر راه هم آلوده کرده و منجر به بیماری‌های جدی می‌شود.آنتی اکسیدان بالای فندق می تواند نقش بیسار موثری در دفع رادیکال های آزاد داشته باشد. فندق سرشار از ترکیباتی است که باعث محافظت از بدن در برابر آنتی‌اکسیدان‌ها می شوند.

 

6- تقویت فولیکول ها و پیاز مو

مواد مغذی موجود در فندوق فولیکول‌ها، پیاز مو و ریشه ‌مو را تقویت‌ می‌کند. استفاده روزانه از فندوق به عنوان یک آبرسان موثر برای پوست، مو و ناخن نقشی مهم ایفا می‌کند. رطوبتی که مواد ارزشمند موجود در فندوق به پوست و مو تزریق می‌کند، سبب نرمی‌ و لطافت مو می‌شود.

فندق سرشار از مواد مغذی و مقدار زیادی پروتئین، چربی مفید، ویتامین و مواد معدنی است. یک پیمانه فندق خردشده مساوی با ۱۷ گرم پروتئین و ۱۱ گرم فیبر است و برای افرادی که کمتر از گوشت استفاده می کنند، جایگزین مناسبی است
 

طرز تهیه نوشیدنی مقوی فندق برای کودکان

جدول ارزش غذایی فندق در 100 گرم

 

ماده غذایی

مقدار

کالری فندق

629

کل چربی

61 گرم

چربی اشباع

4.5 گرم

چربی چند غیر اشباع

8 گرم

چربی تک غیر اشباع

46 گرم

کلسترول

0 میلی گرم

سدیم

0 میلی گرم

پتاسیم

680 میلی گرم

کل کربوهیدرات

17 گرم

فیبر غذایی

10 گرم

قند

4.3 گرم

پروتئین

15 گرم

ویتامین آ

0% ارزش روزانه

کلسیم

11% ارزش روزانه

ویتامین دی

0% ارزش روزانه

ویتامین ب ۱۲

0% ارزش روزانه

ویتامین ث

10% ارزش روزانه

آهن

26% ارزش روزانه

ویتامین ب ۶

30% ارزش روزانه

منیزیم

40% ارزش روزانه

 
 
 

نکته‌ مصرف فندق برای کودکان: برای مصرف فندق در کودکان زیر یک سال حتما از پزشک متخصص تغذیه مشاوره بگیرید. کیفیت پایین فندق باعث شکل گیری یک تجربه‌ی بدمزه برای کودک، بخصوص آن‌هایی که بد غذا هستند، ممکن است منجر به دوری او از فندق شود. تهیه فندق با کیفیت یکی از مهمترین دغدغه های اصلی همه اقشار به شمار میرود. فندق یک دانه‌ی درختی است و تمام دانه‌های درختی از جمله پسته، گردو، بادام ، بادام هندی و … ممکن است باعث بروز نشانه‌های حساسیت شوند. درصد کمی از کودکان هستند که در بزرگسالی هم این مشکل را همراه خود داشته باشند. بهترین راه برای سنجش این موضوع استفاده‌ی مقدار کمی از آن را در سایر مواد غذایی مخلوط کنید، اگر واکنشی که نشان از حساسیت‌زایی داشته باشد مشاهده نکردید، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

× صفحه اصلیتماس باما